Omdömen

Varför ska du träna hos oss?
Självklart kommer vi säga att det är riktigt bra. Vore konstigt annars. Vi tror givetvis på det vi gör och brinner verkligen för detta. Istället för att vi ska säga hur bra KBC Fitness är så låter vi de som tränar hos oss säga vad de tycker.

Omdömen

 
IMG_0755

Jag tränar på KBC för att det är en kvalitativ gruppträning. På varje pass är det max 10 stycken. Det blir som att ha en personlig tränare vid varje pass. Jag tycker att KBC ligger i framkant i träningsvärlden, med ett sunt träningstänk. På KBC lär du dig att få hela kroppen och fungera, istället för att fokusera på isolerade muskelgrupper. Detta göra att man blir riktigt stark och rörlig. Att KBC är en relativt liten klubb där alla känner varandra gör att det även blir en socialplattform. Ett plus är också att det finns friträning där du kan fokusera på specifika mål, det finns alltid någon som kan lära dig nya roliga övningar.

David Eneroth
Project Manager
East Westcoast

 
You would have to go a very long way to find a more dedicated bunch of trainers or a friendlier gym. Be prepared to crawl on the floor, hang from bars and learn to walk on your hands in addition to all the kettlebell skills. The classes are small – a handful of mixed ability participants – and sometimes so small it’s a personal training session. Whatever your level of fitness and skill, you will be encouraged throughout by the coaches and your classmates alike. It’s hard work but fun and you will soon see the benefits of this type of varied training.
As a runner, I never thought I would ever want to attend gym classes five times in a week – be prepared to be pleasantly surprised!

Martyn Hughes
FD&D Manager
The Swedish Club

 
IMG_1377

Jag åker gärna tvärs över stan för att träna på KBC Fitness. Känslan av gemenskap och positiv uppmuntran är fantastisk. För mig behövs en community för att träningen ska fungera riktigt bra. Hos KBC Fitness har jag hittat en sådan. Både i de mycket roliga passen och bland dem som hänger runt den öppna träningen. Hos bägge kan man få applåder för sina senast PR, diskutera sina träningsupplägg och mål. Man kan även få råd om tekniska detaljer i sina lyft, och mycket mer. En mycket uppmuntrande och stödjande miljö, för riktigt bra träning.

Markus Dernevik
Systemingenjör
Volvo

 
12002624_10153052804041283_8097627327143964107_o

Jag har nu tränat i ett år på Kettlebell center i Gbg, och trivs väldigt bra! När jag börja träna här, kom jag från en lång skade-period där jag mer eller mindre knappt tränat någonting alls under en väldigt lång period. Motivationen var i botten.
Jag hade satsat ganska hårt på löpning och skidor tills jag blev skadad för cirka 2,5 år tillbaka, skadan sluta med operation och rehab. Efter att ha kört rehab träning konsekvent varje dag, cykling, vattenlöpninp i ett halvår efter operation kunde jag fortfarande inte springa mer än 2km utan att känna smärta i benet, hopplöst. Benet gjorde i princip ont konstant, något mindre efter jag precis sovit, ganska mycket mer efter träning.
Det var då jag fick en inbjudan av en nyfunnen vän till KBC. Han berättade lite snabbt om konceptet. Det var gratis att prova på så jag tänkte… varför inte?
Jag minns första passet som om det var igår, det var Hillevi som höll i passet, min första tanke var: ”Jävlar vad stark hon är” Hon tog tag i en 28kg! tung kettelbell och visa hur en swing går till. Min andra tanke var: ”shit va snygg hon är!” Något skeptisk testa jag själv (med en 20kg’s), gjorde förbannat ont i benet och tänkte ”ajaj detta är nog ingen övning för mig”. ”Borra ner fötterna i backen, bak med höften och swinga! spänn magen! Tryck ut höften!” Jäklar va svårt, kommer aldrig få till alla dem här momenten.
Nästa övning, armhävningar! ”yes, de här kan jag” Hillevi visar tre olika varianter på armhävningar, (olika svårighets grader). Jag testar den svåraste så klart, vad annars? ”spänn magen!” ”Tryck in fötterna!” Träningspasset fortsätter i 45min, för att avslutas med stretching. Efter 60 minuter total fokusering är jag helt slut, men full av energi på samma gång, fan va skoj de här var! Jag går hem, först när jag kommer hem noterar jag något märkligt, benet! Benet det gör inte ont! inte ens lite. Kan inte minnas när benet inte gjorde ont senast. Känns helt magiskt. Genom att total fokusera på olika muskler i kroppen och köra Hillevis pass har jag lyckas få musklerna i benet att slappna av. En stund senare på kvällen kommer smärtan tillbaks och allt är som vanligt.
Jag fortsatte träna i en månad, benet gjorde ibland förbannat ont men jag inbillade mig ändå att det blev lite, lite bättre efter varje pass. Varje gång jag kom till ett pass möttes jag av en positiv Gabriel, Joakim eller Hillevi som visade sin uppskattning för att jag kom dit och tränade, väldigt personligt och känslan av att vara välkommen någonstans är väldigt påtaglig. Just pågrund av stämningen på KBC gör att man trots smärta vill träna!
Efter att ha tränat här ett år nu har jag blivit väldigt mycket starkare, benet har slutat göra ont efter löp-passen och trots att jag knappt tränat någon löpning sista året lyckades jag för en vecka sedan tillbaks springa på nytt rekord (efter skadan) på 5km på tiden 17.45 min. Utan att träna LÖPNING!
Jag upplever att mina muskler arbetar effektivare då jag blivit rörligare och fått mycket bättre kontroll på min kropp. Jag har väldigt sällan ont, eller är skadad. Nu har jag börjat kunna stegra löpträningen igen utan att bli skadad!
För mig har träningen med mycket fokus på rörlighet och styrka funkat väldigt bra och gjort att jag idag är skadefri och kan träna mycket hårdare på både skidorna och i löpspåret.
Det bästa med att träna på kettlebell tycker jag är (för att sammanfatta med några meningar… :) )

- Att träna ett pass känns som att ha sin egna personliga tränare som verkligen bryr sig om att just du ska lyckas bli vigare, starkare, snyggare, gladare varje pass du är där. Gemenskapen är väldigt bra och jag längtar till att gå att träna.

- Variationen av människor som tränar där är väldigt stor, och alla är väldigt öppna för att dela med sig om sina erfarenheter inom träning, vilket gör att kunskapsnivån är väldigt hög och känns väldigt inspirerande att träna med människor som brinner för sitt sätt att träna.

- Variationen på passen är väldigt stor, dels är det olika personer som håller i passen som har liknade, men ändå olika träningsfilosofi vilket gör varje pass unikt och skoj.

- De som leder passen är väldigt proffsiga och brinner för träning och kost. Väldigt duktiga på att motivera till att vilja bli bättre på dem saker man inte är så bra på. Jag har tränat mycket den sista tiden på att öka min rörlighet i axlar för att bli starkare och kunna göra olika övningar. Nästan varje pass jag kör blir jag påmind om att inte glömma köra axelrörligheten, vilken jag tycker är så förbannat tråkig att köra, och aldrig hade kört själv om inte någon annan hade brytt sig. De som leder passen VILL att du ska utvecklas.

Björn Pehrsson
Student
Chalmers Högskola

 
Jag tränar på KBC Fitness för att man får ut så mycket mer än bara träning. Känns väldigt nytänkande och det tar in olika övningar från tex yoga och varierar rörelser med styrka och även kombinerar. Alltid något nytt som man får lära sig. Det är skön gemenskap, professionella instruktörer och en dos med ”lek” som gör mig glad. Helt enkelt sköna personer.

Sanna Troedsson Holm
Customer Service
Corema

Top